Jakie są przyczyny przeprowadzek Polaków?

Dodane dnia 24 wrz 2025 w kategorii Rynek nieruchomości, Wiadomości | 0 komentarzy

PODSUMOWANIE:

Polacy przeprowadzają się z różnych powodów – by usamodzielnić się, zmienić miejsce zamieszkania, zyskać więcej przestrzeni lub dostosować lokal do wieku i potrzeb. Badania pokazują, że zmiana mieszkania często wiąże się z ważnymi etapami życiowymi i osobistymi decyzjami, nie tylko kwestiami praktycznymi.

W najnowszej kampanii reklamowej portal Nieruchomosci-online.pl nie koncentruje się na metrażach i standardzie mieszkań, a raczej na ludziach, którzy działają na rynku mieszkaniowym. Każde wyszukanie nowej oferty to potencjalna przeprowadzka, za którą stoją konkretne powody. Analitycy wspomnianego portalu skupiają się na przyczynach zmiany mieszkania, a aby je poznać, pytają o to Polaków.

Dlaczego się przeprowadzamy?

W czerwcu 2025 portal Nieruchomosci-online.pl przeprowadził badanie, w którym skupił się na najczęstszych powodach przeprowadzek wśród obywateli naszego kraju. Z analizy wynika, że 28% osób przeglądających oferty szuka dla siebie pierwszego lokum. Mniej, bo 20% chce zmienić miasto lub dzielnice, w której żyje. Za poszukiwaniem nowej nieruchomości stoi potrzeba większego mieszkania dla 16% ankietowanych. Około 14% respondentów chce zamienić lokal mieszkalny na dom, a 8% szuka obecnie mniejszego lokalu niż ten, który zajmuje. Warto przy tym pamiętać, ze za statystykami kryje się prawdziwe Zycie i ludzkie historie.

Przeprowadzamy się z potrzeby zmiany, spokoju czy rozwoju. Badanie pokazało, że najczęściej szukamy nowego mieszkania, by się usamodzielnić lub zmienić obecne miejsce zamieszkania. Może to oznaczać chęć nowego początku i rozpoczęcia własnej samodzielnej drogi. Nie dziwi fakt, że na różnych życiowych etapach do przeprowadzki popychają nas nieco inne powody. Rodziny często szukają większej przestrzeni, a seniorzy wygodniejszego i mniejszego lokum, o które łatwiej zadbać. Kupno mieszkania to rzadko tylko transakcja. Częściej łączy się ona z zamknięciem pewnego etapu w życiu.

Przeprowadzka jako przełomowy moment

Warto pamiętać, że nie wszystkie powody przeprowadzki brzmią jak z reklamy. Zmiana miejsca zamieszkania nie zawsze przebiegała w radosnej atmosferze, Zdarza się, że decyzja ta niesie za sobą trudne emocje lub jest obarczona bagażem dużych nadziei. W momencie, gdy rozpada się małżeństwo lub trzeba zmienić pracę, przeprowadzka może być wymuszona i wcale nie wzbudzać w nas radości. Tego typu historie też mają prawo wybrzmieć, gdy na rynek nieruchomości patrzymy przez pryzmat ludzi, a nie liczb i statystyk. I właśnie po to, by poznać potrzeby i motywacje potencjalnych kupujących powstało najnowsze badanie.

Analiza portalu Nieruchomosci-online.pl została stworzona przede wszystkim po to, by lepiej zrozumieć potrzeby kupujących i skutecznie na nie odpowiedzieć. Jest to punkt wyjścia do empatycznej kampanii, która ma na celu coś więcej niż promowanie nowych technologii i idealnych wnętrz. Lepiej poznając historie potencjalnych klientów, można stworzyć portal, który będzie dla nich bezpieczną i intuicyjną przestrzenią do szukania nieruchomości na nowy start. Właśnie takie cele przyświecają portalowi, których specjaliści coraz więcej czasu poświęcają na pracę analityczną i lepsze poznanie rynku przez pryzmat jego uczestników.

Tagi:

Dodaj komentarz